Hit 2 mula-mula diumumkan pada September 2021 tahun lepas, HIT 2 ialah sekuel MMORPG kepada permainan Action RPG, HIT (Heroes of Incredible Tales), yang kini sedang dibangunkan oleh pasukan yang sama di NAT Games , anak syarikat Nexon. Ia bukan sahaja menukar genre kepada MMORPG yang menggunakan Unreal Engine 4, walaupun tidak banyak butiran tentang permainan ini, selain daripada pertempuran PVP besar-besaran.
Berikut ialah beberapa butiran ringkasan yang media Korea miliki berdasarkan maklumat daripada pasukan pembangunan HIT 2:
Tajuk permainan ini ialah HIT 2, walaupun genre telah berubah, ciri terasnya masih berkaitan dengan “Aksi”.
Terdapat idea untuk memberi HIT 2 sari kata, seperti “HIT 2: Multi-hit”, tetapi tiada satu pun cadangan yang berkesan. Oleh itu, pasukan pembangunan terus menggunakan HIT 2 yang mempercayai “HIT” sebagai IP.
Pasukan pembangunan berasa sedikit kesal kerana HIT asal tidak dapat memenuhi potensinya dan tidak dapat memaparkan pandangan dunia penuh kerana ia adalah permainan berasaskan Peringkat. HIT 2, sebagai MMORPG, akan dapat mempamerkan perkara yang selalu dibayangkan oleh pasukan.
XH Studio, pasukan pembangunan HIT 2, ialah pasukan dalaman di NAT Games yang kebanyakannya terdiri daripada bekas kakitangan yang bekerja di HIT. Yang dibentuk selepas perkhidmatan permainan pertama dihentikan. XH sebenarnya bermaksud “Xtreme Hit.”
Pasukan pembangunan mendakwa bahawa apa yang menarik dalam HIT 2 ialah reka bentuk dan perkhidmatannya, merujuk kepada betapa bagusnya permainan MMORPG mudah alih di pasaran dan baik kerana perkhidmatan yang baik, komunikasi antara pemain dan tidak membuat janji yang tidak boleh ditepati
Pada sistem pertempuran, NAT Games bertujuan untuk mewujudkan identiti unik dalam HIT 2 dan menjadikan permainan ini menonjol dan diiktiraf daripada orang ramai.
Dalam permainan baharu ini masih terdapat pertempuran automatik dalam HIT 2, tetapi pasukan menjadikannya “lebih sejuk” daripada permainan lain apabila melihat skrin, dengan permainan manual mempunyai kelebihan dan ganjaran yang lebih baik.
HIT 2 ditetapkan 10 tahun selepas dewi Eda pergi. Dalam dunia yang tidak bertuhan, pemain mesti bekerjasama antara satu sama lain, memulakan konflik, berjuang melalui kekacauan dan kegelapan yang melanda negara.
Pemain akan melihat banyak watak biasa dan NPC daripada permainan HIT asal kembali ke HIT 2.
Kandungan teras semasa untuk HIT 2 ialah PVP, dan Siege Warfare ialah mod utama di mana beribu-ribu pemain boleh mengambil bahagian dalam pertempuran PVP besar-besaran. Ciri ini akan tersedia serta-merta selepas dikeluarkan.
Ketua Guild Guild in Siege Warfare yang menang akan menjadi Raja Tanah, bukan sahaja dalam nama tetapi sebagai raja literal yang mampu menetapkan peraturan tertentu yang mempengaruhi semua pemain. Ini adalah sebahagian daripada konsep di mana pasukan pembangunan menyerahkan “roda stereng” kepada pemain secara bebas. Slogan yang digunakan ialah “Be The King, Rule The World.”
Sebagai contoh, apabila pelayan mempunyai terlalu banyak PK, raja boleh melaraskan penalti PK. Sistem demokrasi juga dipertimbangkan secara dalaman. Apabila berbilang pemain berkumpul untuk membuat keputusan, keputusan itu ditunjukkan pada pelayan. Sistem pengurusan pemain ini masih dalam pembangunan.
6 Kelas dirancang untuk hadir pada pelancaran HIT 2, dan tidak semua Kelas berorientasikan PVP. Walau bagaimanapun, itu tidak bermakna bahawa kelas PVE-centric tidak dapat mengalahkan kelas PVP-fokus, kerana kawalan pemain juga penting semasa pertempuran.
NAT Games mengakui bahawa apabila pemain mula-mula masuk dan cuba bermain HIT 2, tanggapan pertama mungkin bahawa permainan itu sudah terasa sangat biasa bagi mereka. Walaupun benar bahawa pasukan pembangunan ingin mendekati pemain dengan permainan yang hebat, itu tidak bermakna HIT 2 adalah permainan baharu yang belum pernah dimainkan sebelum ini.
Hit 2 telah bertambah baik berbanding permainan sedia ada hari ini. Sukar untuk dikatakan sekarang, tetapi kaedah komunikasi, model perniagaan dan sistem permainan sangat berbeza daripada permainan MMORPG yang lain. Khususnya, menukar sistem pada pelayan dalam masa nyata selepas setiap perang pengepungan akan menjadi pengalaman baharu dalam MMORPG Mudah Alih.
HIT 2 ialah MMORPG yang NAT Games telah rancangkan selama 5 hingga 10 tahun, dan jika pemain kecewa dengan permainan MMORPG semasa yang mereka main, mereka digalakkan untuk mencuba HIT 2 apabila sudah bersedia dan memberikan penilaian jujur kepada pasukan pembangunan.
===
Baca lebih banyak artikel berkaitan permainan mudah alih lain di laman web maklumat permainan mudah alih FajarYusuf.Com.
Ikuti Facebook Fanpages dan juga FajarYusuf.Com Google News supaya anda tidak terlepas maklumat terkini.
Comments